POSTER

GARIS PANDUAN PENGHASILAN BUNTING DAN POSTER TERMASUK PORTAL, FACEBOOK DAN INSTAGRAM  


  1. Kandungan bunting dan poster termasuk di portal, facebook dan Instagram kebiasaannya mengandungi perkara-perkara  berikut mengikut kesesuaian.
    • Tajuk Program/Majlis
    • Tarikh
    • Masa
    • Tempat
    • Logo

  1. Pemilihan gambar, reka letak dan reka bentuk;

    • Mengikut bersesuaian dengan program dan aktiviti yang akan dilaksanakan.
    • Pemilihan gambar  yang boleh meningkatkan imej MARA
    • Gambar yang jelas (sharp)
    • Boleh dibuat mengikut kreativiti institusi itu sendiri.
    • Pihak pusat hendaklah menghantar draf cadangan rekabentuk kepada unit media BKT untuk disemak sebelum dipamerkan di portal, media sosial atau mana-mana media interaktif selewat-lewatnya sebulan sebelum majlis dilaksanakan.
  1. Ukuran bunting dan poster
    • Ukuran bunting 
  •  Ukuran  poster portal tvetmara
3.2
  • Ukuran  poster portal MARA : 1992 pixel x 910 pixel
 
  • Ukuran poster Instagram : 1080 pixel x 1080 pixel
4 Susunan Logo

       4.1 Susunan logo yang mengandungi logo-logo KKTM, MJII dan IKM

  • Susunan logo yang mengandungi salah satu logo institusi
  
HAKCIPTA TERPELIHARA © 2018 BAHAGIAN KEMAHIRAN & TEKNIKAL MARA

Search